neljapäev, 10. november 2016

Nutiturvalisus

 Tere, mina jälle siin. 
 Täna ma kirjutan nutiturvalisusest. Ega ma väga palju sellest ei tea, aga kindel on see, et see on väga oluline.
 Kõige tavalisem viis ennast internetis kaitsta, on kasutada paroole ja salasõnu. Seda teeme me kõik. On aga oluline, et Sinu salasõna oleks piisavalt keeruline, et häkkerid seda ei tuvastaks. Muidugi on neil väga palju erinevaid viise, kuidas ikkagi su kontodesse sisse häkkida, aga see teeb nende töö raskemaks. Aga ära tee nii keerulist parooli, et Sul endal see meelest läheb, üleskirjutamine pole ka eriti turvaline. 
 Samuti on olemas erinevad appid ja programmid, millega oma arvuteid, telefone ja tahvelarvuteid kaitsta. Mina näiteks kasutan kodus oma tahvelarvutit, et internetis surfata, uudiseid lugeda jne. Tihti tuleb mulle teateid, et teie seadmest on leitud viirus või et "Olete võitnud uue Apple toote, valige välja 60 sekundi jooksul". Selle jaoks on mul tõmmatud paar appi, mis näpuga toksamise peale puhastavad tahvli rämpsust ja üleüldse aitab tahvlit turvalisena hoida. 
 Nutiturvalisus on väga suur ja lai teema, seega ma ei hakka siia väga midagi muud kirjutama. Minu soovitus on, et ärge avage igasuguseid sõnumeid, faile ja lehti, mis tunduvad kahtlased ning oleks hea kui teil oleks telefonis/arvutis/tahvlis selline app, mis aitab hoida turvalisust. 
 Turvalist interneti kasutamist! :D



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar